ZWIFT-Triathlon Blog

ZWIFT Japan Group Ride LeaderのIWABUCHIです。インドアトレーニングアプリ・ZWIFTを通して、世界戦を目指すトライアスロン・ZWIFTを基本としたブログです。

Zwiftathlon 🚴‍♀️155km &🏃‍♂️42.2km -indoor-

にほんブログ村 その他スポーツブログ トライアスロンへ
にほんブログ村 自転車ブログへ

昨日は、Japan Endurance Race&Rideへのご参加ありがとうございました😊
イベントの後、zwiftpowerでポイント集計し、ライドレポートをアップロードし、Treadmillのスイッチをオンしました👆

ターゲットは、フルマラソン42.2kmをTreadmillにて完走することでした。
このランの直前までBikeで高強度なトレーニングが出来ていたので、トライアスロンのラン練習には最適な疲労感を得ることができていました👍

私はロードの選手ではありませんので、この後のランが大事なんです^^

単にtreadmillでフルマラソンは精神的に厳しくなりますので、もちろん、zwift runです👍🏃‍♂️

昨日はちょうど良い時間帯に、
Tour de Zwift stage4のRunイベントがありましたので、そちらに参加しました💡

スタートからハイペースで8kmを消化するのも良いと考えましたが、今日は完走を目標に見据えて4:55/kmをターゲットに淡々と走ることに徹しました🏃‍♂️🏃‍♂️

37名の参加人数ではすぐにバラけて、一人ぼっちランになりました^^

それでも、観客は沢山います(笑)

8kmのイベントを終えて、延長ランへ突入!

最初こそ人で溢れていましたが、イベントOnlyのこのコースでしたので、だんだんと人が減っていき、私一人で貸切状態😎

レベルアップで、新しいウエアゲットしました👍

淡々と一人ぼっちのBolognaを走りました😁



30km通過で、2:28:08👍

調子も悪く無いので、最後の12kmは、
4:30/km へペースアップしました⤴️🏃‍♂️


zwift runの画面上には、心拍、距離、平均ペース、5kmのベストタイム、ハーフマラソンのベストタイム等がリアルタイムに表示されているので、非常に楽しい😁👍

12km×4:30/kmのペースは崩すことなく完遂👍👍👍👍👍👍

非常に楽しいtreadmill フルマラソンでした🤗

3:22:48
Avg.4:48/km
0〜30km-4:55/km
30〜42.2km-4:30/km

Run On!!🏃‍♂️

ーーーーーーーーーーーーーー

Thank you for participating in Japan Endurance Race & Ride yesterday.
After the event, I collected points with zwiftpower, uploaded a ride report, and switched on Treadmill.

The target was to complete a 42.2km full marathon on Treadmill.
Until just before this run, high-intensity training was possible with Bike, so I was able to get the optimal feeling of fatigue for triathlon run practice.

I'm not a road player, so the run after this is important ^^

Just a treadmill makes a full marathon mentally demanding, so of course, zwift run.

Yesterday was a good time,
There was a Run event of Tour de Zwift stage4, so I participated there.

I thought it would be good to finish 8km at a high pace from the start, but yesterday I focused on running at 4: 55 / km and aiming for the finish, aiming for a complete run.

With 37 participants, it rose quickly and it became a run alone ^ ^

Still, there are many audiences (laughs)

After the 8km event, rush into the extended run!

At first it was full of people, but since this was an event-only course, the number of people gradually decreased and I was chartered alone.

We got new wear by level up.

I ran in Bologna alone....🤣



After passing 30km, 2: 28: 08👍

Since the condition is not bad, the last 12 km, pace up to 4: 30 / km .


On the screen of zwift run, heart rate, distance, average pace, 5 km best time, half marathon best time etc are displayed in real time, so it is very fun 😁👍

Complete 12km × 4: 30 / km pace without breaking.

It was a very fun full marathon on treadmill🏃‍♂️

3:22:48
Avg.4:48/km
0〜30km-4:55/km
30〜42.2km-4:30/km

Run On !!

--------------