ZWIFT-Triathlon Blog

ZWIFT Japan Group Ride LeaderのIWABUCHIです。インドアトレーニングアプリ・ZWIFTを通して、世界戦を目指すトライアスロン・ZWIFTを基本としたブログです。

今日のJapan Raceは9位‼️4.0w/kg & Criterium Race 3位🥉

にほんブログ村 その他スポーツブログ トライアスロンへ
にほんブログ村 自転車ブログへ

水曜朝は、恒例のJapan Zwift Morning Race👍
結果-9位‼️

最近、時期的なものもあるのか、レースへの参加者数が増加中です⤴️⤴️主催している身としてはとても嬉しいことです!

エントリー数-230名‼️

そして、参加者数は過去最多の181名でした🤗
ありがとうございました⤴️⤴️

今日のコースは、
The Magnificent 8👍
巨大な8の字ループと言えば良いですかね💡

ちょっと手書きで汚い図ですが、こんな感じです。

一周回あたりのコースレイアウトは下記の通りです。
ーーー
Start

  • volcano flat Reverse
  • Zwift KOM
  • Tick Tock

28km/lap
ーーー
距離設定は、43.7km。
2周回目のZwift KOM Reverseの後、Flat な砂漠ゲート手前がゴールです。

☆スタートは特段アタック的なものは無いものの、人数が多いので中切れに注意^^;
スタートから3km地点で、先頭集団の人数チェック💡
84名‼️
参加者のほぼ半数が先頭集団にいました👍

volcano flat Reverseでのポイント、Dirt路面の登り坂で数人がドロップ^^;
先頭は、7w/kgくらいで登っていました。そこはしっかりチェック💡
この後、間髪入れずにZwift KOM Reverse!
ここは重要なポイントです。
集団から千切れないように、そして、先頭から遅れを取らないようにできるだけ前の方で展開しました👍
なんとか、Zwift KOM Reverseを先頭集団でクリア⛰👍👍
3:35-5.2w/kg‼️このKOM タイムは自己ベスト記録更新でした。
この時点で、先頭集団は40名弱に絞られました😲

KOMを下り切ると、そこからはFlatなセクションが、15km以上続きます。

強いライダーはこのフラットな区間でアタック仕掛けて逃げを試みていました😱
私にはそんな勇気はなく、集団内待機しかできませんでした^^;

2周回目に突入💡
先頭集団は35名!少なくなったものの、これまた大きな集団でした。特にアタック等かからず、ポイントとなる2回目のZwift KOM Reverseへ突入しました⛰
一周回目よりも身体が慣れたのか、先頭がスプリントへ向けて牽制しているのか、ちょっと楽に感じました。タイムもちょっと遅くなってましたね👍
無事、先頭集団に残れました^^;

残りは3kmの、緩やかな登り坂でFさんが仕掛け、ギャップができたのでこれはチャンスかな?と思いブリッジ!
キャッチして逃げようかと思いましたが、追走集団はそれを許さず、結局30名ほどの大集団でゴールスプリントへ!

私はノーアイテムでスプリントでした(T ^ T)
それでも、なんとかトップ10入りが出来て満足です👍

ご参加の皆様、ありがとうございました😊

少し、呼吸を整えた後に20分程のレースに参加しました🚴‍♀️
Crit City - Bell lap 8周回‼️
スプリントが上手くいき、なんとか三位🥉に食い込みました👍👍


JZMRの直後にしては上出来でした😁

さて、明日はTeam 3R 100km のLeadingの日です👍

Ride On!!

ーーーーーーーーーー

Wednesday morning is the annual Japan Zwift Morning Race👍
Result -9th ️

Recently, the number of participants in the race is increasing, perhaps due to the seasonal nature. I am very happy as a host!

Number of entries-230 people‼ ️

And the number of participants was 181, the highest ever.
Thank you very much

Today's course is
The Magnificent 8👍
Speaking of a huge figure eight loop?

It is a little handwritten and dirty, but it looks like this.

The course layout per lap is as follows.
----
Start
-volcano flat Reverse
-Zwift KOM
-Tick Tock
28km / lap
----
The distance setting was 43.7km.
After Zwift KOM Reverse on the second lap, the goal is before the flat desert gate.

☆ Although there is no particular attack-like start, be careful of cutting out because there are many people ^ ^;
Check the number of people in the leading group at 3 km from the start 84 people 👍
Almost half of the participants were in the top group.

Point at volcano flat Reverse, several people drop on the uphill of Dirt road ^^;
The top was climbing at about 7w / kg. Check it there💡
After this, Zwift KOM Reverse!
This was an important point.
We deployed as early as possible so as not to be cut off from the group and to keep up with the lead.
Somehow, clear Zwift KOM Reverse with the first group⛰👍👍
3: 35-5.2w / kg‼ This KOM time was a personal best record✌️
At this point, the top group has been reduced to just under 40 people.

At the end of the KOM, a flat section continues for more than 15 km.

Strong riders were trying to escape by attacking on this flat section.
I didn't have such courage and could only wait in the group ^^;

Entered the second lap.
The top group was 35 people! It became a small group, but again a large group. Especially with no attack, we entered the second Zwift KOM Reverse which is a point.
I felt a little easier whether the body was more used than the first lap or whether the top was checking for the sprint. The time was a little late, too.
I was safely in the top group ^^;

The rest was 3km, a gentle uphill slope, and Mr. F set up a gap, so is this a chance? I think ...bridge!🌉
I thought about catching and escaping, but the follow-up group did not allow it, and eventually a large group of about 30 went to the goal sprint!

I was a sprint with no items (T ^ T)
Still, I am happy to be in the top 10 somehow.

Thank you all for participating.

After a little breathing, I participated in the race for about 20 minutes.
Crit City-Bell lap 8 laps‼ ️
The sprint went well and managed to get into the third place.🥉


It was just right after JZMR.

By the way, tomorrow is the leading day of Team 3R 100km.

Ride On !!

--------------