ZWIFT-Triathlon Blog

ZWIFT Japan Group Ride LeaderのIWABUCHIです。インドアトレーニングアプリ・ZWIFTを通して、世界戦を目指すトライアスロン・ZWIFTを基本としたブログです。

海外勢の支援にも感謝🤗-Japan Base Ride-

にほんブログ村 その他スポーツブログ トライアスロンへ
にほんブログ村 自転車ブログへ

週初めの平坦コース-Base Ride ! 今週はTempus Fugitへ帰ってまいりました!


✏︎Base Ride (B)3.3~3.8/(C)2.7~3.2w/kg
Tempus Fugit 4laps
参加者数:B-86, C-95,total-181
GMT 23.Mar.am11:40/ JST 23.Mar.pm8:40

参加者は181名!B Group , C group共に大きな集団となりました。たくさんのご参加、ありがとうございます!


 
先週は荒れてしまった本イベントでしたが、今回のライドは非常に纏まっており最後まで安定して楽しめました。
皆さんのご協力に感謝しております🤗

スタート直後は、あまり統一化が図れていないパワー差によってグループは長くなったり、Dropしてしまうライダーがどうしても出てしまいます。
今回も序盤にDropしてしまったライダーがおりましたが、Volunteer Sweeper ‘Bruch WU🇹🇼’、Official Sweeper ‘Hetare & JI’さん、さらにその他のVolunteer Sweeperのおかげで、グループ後方はしっかりと戻ってくる事ができました。
我々のライドの想いがこうして世界中のライダーに伝わってきていて嬉しいです。

さて、私は今回、ちょっと疲れ気味だったのでいつものように3.7~3.8w/kg でグループを引く事ができませんでした💦
思い返すと、先週のTSSは2000を超えていた模様。これは、初めてかな?^^;

序盤は3.3w/kg 、終盤になってやっと脚が軽く感じてきたので最終周回は3.7w/kgでGroup先頭でグループを引っ張るように努力しました💡


今日はB groupよりもC groupの参加者が多く、そして纏まっていたためC groupとのタイム差は最終周回に入ったところでまだ2分ありました。
私の最後のペースアップと、Sweeper JIさん他、強いライダーが最終周回は先頭で3.7~3.8w/kg でグループを引きました。
今回は特別に、B group は2km FREE ! 必ずC Groupをキャッチする事が条件でしたが、もう少し足りませんでしたね。

Lap Time は下記の通りです。
Lead in 3:25
Lap time 24:12-24:17-24:13-23:35
Gross 27:37-51:54-1:16:09-1:39:44

疲れ気味の時のパワーグラフは、下図のとおりちょっとギザギザになってしまいます^^;

こんな時でも滑らかなグラフを描けるようになると良いのかな?^^

大変お疲れ様でした!


ブログランキングに参加しております!
下記バナークリックで応援よろしくお願いします!
I participate in blog ranking!
Thank you for your support by clicking the banner below!

にほんブログ村 その他スポーツブログ トライアスロンへ
にほんブログ村 自転車ブログへ

ーーーー


Flat course at the beginning of the week-Base Ride! This week we are back at Tempus Fugit!


✏︎Base Ride (B) 3.3 ~ 3.8 / (C) 2.7 ~ 3.2w / kg
Tempus Fugit 4laps
Participants: B-86, C-95, total-181
GMT 23.Mar.am11: 40 / JST 23.Mar.pm8: 40

181 participants! Both B Group and C group became a large group. Thank you for your participation!



Last week was a rough event, but this ride was very organized and enjoyable until the end.
Thank you for your cooperation.

Immediately after the start, the group becomes longer due to the power difference that is not so much unified, and riders who drop inevitably appear.
There were riders who dropped early this time, but thanks to Volunteer Sweeper 'Bruch WU🇹🇼', Official Sweeper 'Hetare & JI', and other Volunteer Sweeper, the back of the group came back firmly. They wer able to come.
I am glad that our ride feelings have been passed on to riders all over the world.

By the way, I was a little tired this time, so I couldn't pull the group at 3.7-3.8w / kg as usual.
In retrospect, last week's TSS was over 2,000. Is this the first time? ^^;

At the beginning, 3.3w / kg. At the end of the race, my legs started to feel light, so I tried to pull the group at the top of the group with 3.7w / kg on the last lap.


This time,there were more participants in the C group than in the B group, and the time difference from the C group was still two minutes into the final lap because of the group.
My last pace up, Sweeper JI and other strong riders pulled the group at the top of the last lap at 3.7 ~ 3.8w / kg.
This time, specially, B group was 2km FREE! The condition was to catch C group, but it was not enough.

Lap Time is as follows.
Lead in 3:25
Lap time 24: 12-24: 17-24: 13-23: 35
Gross 27: 37-51: 54-1: 16: 09-1: 39: 44

The power graph when you are tired is slightly jagged as shown below ^ ^;

Should I be able to draw a smooth graph even in such a case? ^^

Thank you very much!

----


ブログランキングに参加しております!
下記バナークリックで応援よろしくお願いします!
I participate in blog ranking!
Thank you for your support by clicking the banner below!

にほんブログ村 その他スポーツブログ トライアスロンへ
にほんブログ村 自転車ブログへ