ZWIFT-Triathlon Blog

ZWIFT Japan Group Ride LeaderのIWABUCHIです。インドアトレーニングアプリ・ZWIFTを通して、世界戦を目指すトライアスロン・ZWIFTを基本としたブログです。

Bike 180km編-Ironman NewZealand‼️

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Bike 180km 4:51:12(37.02km/h)

バイクは、90km/lapを2周回する平坦基調のコースでした。
ルートプロフィールを確認しておきましょう。


0km~3km - Flat
3km~12km - upslope
※45km地点で折り返し
12km~68km - Down slope & Flat(56km)
68km~80km - upslope
※80km~93km - Down slope & Flat(13km)
93km~102km - upslope
※135km地点で折り返し
102km~158km - Down slope & Flat(56km)
158km~170km - upslope
170km~180km - Down slope

片道45kmのルートの中に山が一つだけありましたので、合計4回上り坂を登ったことになります。上り坂と言っても、短く斜度の低い坂が断続的に続くようなイメージです。
それぞれの坂道の開始距離を事前に記憶していおりましたので、スタートからBike Goalまでしっかりと頭と体の切り替えをしながらライドできました。

風は、真向かいから吹いてくることはなく、ほとんど斜め方向からの風が吹いていました。そのため、速度も極端に上がり下がりすることなく、一定ペースを刻めました。
ただし、ニュージーランドの路面は、日本よりも荒く、ライド中の振動が常に付き纏っていたため、体にくる疲労はもちろんですが、手の末端、特に小指と薬指の感覚が鈍ってくるのを感じました。そのため、意識して手をグーパーして麻痺しないように気をつけていました。

ターゲットとしたパワーは、平坦では250~260w,上り坂では350wを目安にペダリングしました。最後までその目標値を保つことができました。ちなみに、私が使用しているパワーメーターはペダル式のPower Tap P2です。
ライド中の意識は常にパワー値を注視し、Zwiftで私がイベント主催しているJapan Base Ride ,そしてサブリーダーを務めている ZTPL.CC at Second Base Ride のトレーニングをそのまま再現するように心がけていました。
パワーに注視する一方で、エアロフォームも重要なことから常にフォームにも意識を払いながらライドしました。
また、心拍数も多レーニング通りに150bpm前後でライドできていたので、これも想定通りのペーシングができていたことになります。
Zwiftで常に一定ペース・心拍・パワーのライドを心がけていた成果がしっかりと発揮できたと思います。結果は下図の通りとなりました。


(Avg.252w)

また、1周目と2周目はほぼ同じタイムでゴールできたのも、Zwiftでのトレーニング成果が発揮できた証拠だと思います。むしろ、後半である2周回目の方がタイムが良かったのもいつも通りにできました👍
1st Lap - 2:25:32(計測地点:88.5km)
2nd Lap - 2:25:42

平均ケイデンスは、75rpm。

最後まで集中力を切らさず、そしてあっという間に180kmは終了しました。
余談ですが、一度もエイドステーションによること無く、バイクパートは終了しました。準備していた補給食と天候、体調が全てマッチしたようです。

使用機材
Flame- Scott Plasma 5
Wheel- Front: Bora 80mm , Rear: Light weight (Disc)
Shoes- Scott
Helmet- Scott
Grip-Shakes Pistola

~~
ラン編へと続く。

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Bike 180km 4:51:12 (37.02km / h)

The bike was a flat course with two laps of 90km / lap.
Check route profile.

0km ~ 3km-Flat
3km ~ 12km-upslope
* Return at 45km
12km ~ 68km-Down slope & Flat (56km)
68km ~ 80km-upslope
※ 80km ~ 93km-Down slope & Flat (13km)
93km ~ 102km-upslope
* Return at 135 km
102km ~ 158km-Down slope & Flat (56km)
158km ~ 170km-upslope
170km ~ 180km-Down slope

There was only one mountain on the 45km one-way route, so we climbed uphill four times in total. Even if it is an uphill, it is like a short and low slope.
Since the starting distance of each slope was memorized in advance, I was able to ride while switching head and body firmly from the start to the Bike Goal.

The wind did not blow from directly opposite, but almost from an oblique direction. Therefore, the speed did not rise or fall extremely, and a constant pace was cut.
However, the road surface in New Zealand was rougher than in Japan, and the vibrations during the ride were always present, so not only the fatigue coming to the body but also the feeling of the end of the hand, especially the little finger and the ring finger, became dull. For that reason, I was careful not to get paralyzed with my hands conscious.

The target power was 250-260w for flat and 350w for uphill. I was able to keep that target value until the end. By the way, the power meter I use is a pedal type Power Tap P2.
I always kept an eye on my power value while riding, and I tried to reproduce the training of Japan Base Ride, my event host at Zwift, and ZTPL.CC at Second Base Ride, my subleader, at Zwift.
While focusing on power, aero foam is also important, so I always consciously focused on the form.
Also, the heart rate was able to ride around 150 bpm according to the multi-learning street, so this was pacing as expected.
I think that Zwift's constant pace, heart rate, and power riding performance was solid. The result is as shown below.


(Avg.252w)

The fact that the first lap and the second lap achieved almost the same time is also evidence that the training results at Zwift were demonstrated. Rather, the second half of the second lap was better than usual.
1st Lap-2:25:32 (Measurement point: 88.5km)
2nd Lap-2:25:42

The average cadence is 75 rpm.

I didn't lose my focus until the end, and the 180km was over very quickly.
As an aside, the bike part has ended without ever having to use an aid station. It seems that the prepared food, weather, and physical condition all matched.

Equipment used
Flame- Scott Plasma 5
Wheel- Front: Bora 80mm, Rear: Light weight (Disc)
Shoes- Scott
Helmet- Scott
Grip-Shakes Pistola

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Continue to the run edition.

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