ZWIFT-Triathlon Blog

ZWIFT Japan Group Ride LeaderのIWABUCHIです。インドアトレーニングアプリ・ZWIFTを通して、世界戦を目指すトライアスロン・ZWIFTを基本としたブログです。

なぜインドアトレーニングなのか?

にほんブログ村 その他スポーツブログ トライアスロンへ
にほんブログ村 自転車ブログへ

にほんブログ村 その他スポーツブログ トライアスロンへ
にほんブログ村
にほんブログ村 自転車ブログへ
にほんブログ村

インフルエンザウイルスはとても強いですね。Alpe登っていた方がまだ楽です。全く動けないので本日2回目の投稿です^^;

私のトレーニングは今、100%インドアです。ZWIFTのグループライドでも、現実世界でお会いした方々からもよく聞かれるんです。
『どうして外を走らないの?』

私の総距離50,000km/年は全てZWIFTでのカウントです。
インドアトレーニングを始めたきっかけをお話しします。

2017年夏までは、インドアは冬場のみ、雪が降らない限り氷点下でも外で乗っていました。
外乗りを大きく変えたのは2017年8月18日の出来事でした。
その日は、仙台市内をグルグルと走り回り目標は120km。大体、70km辺りの地点でした。
突然、
『バキッ!キーーーーン!』
と、鈍い音と共に私は宙に舞い、何故か私の愛車Foil(自転車)は私よりさらに上空を飛んでいる。
何が起きたかわからない。
気づくと、肩と腰に激痛が走りました。状況把握。
私は後方から車に追突されたのでした。

追突された場所は下り道でしたので、それなりのスピードが出ておりました。たまたま、その日バックポケットに入れておいたガーミンは、事故後にデータを確認すると80km/hまで跳ね上がっていました。
すぐに救急搬送され、寝たきり生活が始まりました。

(腰椎・胸椎骨折、肩甲骨骨折)

奇しくも、私の子供たちの誕生日は8月19日🎂、、、(双子ではありませんよ😁)

寝たきり生活の中で、私は考えを改めることにしたのでした。
・外ライドのリスク
・事故で家族、職場へ与える影響

これらを勘案し、トレーニングはインドアにしよう!とインドアトレーニングを始めるきっかけとなりました。
(外で乗るのがトラウマとなっているのも否めません。)

きっかけは上記ですが、ZWIFTを始めましたら、もうやめられなくなっている自分がいます。(※外でのトレーニングでも重要な要素は沢山あります)
世界中のアスリートとトレーニングの時間を共有できる楽しさを味わってからはなかなかトレーニングルームから出られなくなっています。

レーニングルーム?
そうでしたね、まだトレーニングルームの紹介をしていませんでした。
退院後すぐに住宅を購入したのですが、その際、私は庭にトレーニングルームを作りました。
防音・振動対策のためにコンクリート基礎を打ち、断熱材や外壁は母屋と全く同じものを使用し、母屋のミニチュア版をデザインしました。

大きさは、4.5畳です。
このトレーニングルームに、バイクトレーニング機材、トレッドミルがぴったり入ります。

何度も登場している画像です↓

母屋に自転車を持ち込むと、どうしても砂が入ったり、カーテンに黒い油がついたり、、、また、朝ZWIFTしていたら子供が起きちゃったなんてこともありません。

このトレーニングルームで、世界中のアスリートとコミュニケーションをとりながらトレーニングをしております。
もしも皆さんもトレーニングルーム作成に、興味がありましたらご参考になさってください。

Ride On!!

ーーーーーーーー

Influenza virus is very strong. It is still easier to climb Alpe. It is the second post today ^ ^;

My training is now 100% indoor. I often hear from people I meet in the real world and ZWIFT group rides.
"Why don't you ride outside? "

All my total distance of 50,000km / year is counted in only ZWIFT.
How did I start indoor training?

Until the summer of 2017, indoors were only available in winter, even outside the snow, unless snow fell.
It was the event of August 18, 2017 that changed the outside riding greatly.
On that day, I rode around the city of Sendai and my goal was 120km. It was about 70km.
suddenly,
"Baki! Keehn!💥"
I fluttered in the air with a dull sound, and for some reason my bike was flying further above me.
I don't know what happened.
I noticed severe pain in my shoulders and hips. Understanding the situation.
I was hit by a car from behind.

The location where the rear-end was hit was downhill, so there was a reasonable speed. Garmin, who happened to be in my back pocket that day, jumped to 80km / h after checking the data after the accident.
I was immediately transported by ambulance and started bedridden.
image]
(Lumbar / thoracic fractures, scapula fractures)

Oddly, my kids have a birthday on August 19th, (not twins)

In my bedridden life, I decided to change my mind.
・ Risk of outside ride
・ Effects of accidents on family and workplace

Considering these, let's make training indoors! This was the opportunity to start indoor training.
(It cannot be denied that riding outside is trauma.)

The trigger was the above, but once I started ZWIFT, there are some who can no longer stop. (* There are many important factors in training outside.)
After enjoying the fun of sharing training time with athletes around the world, it's hard to get out of the training room.

Training room?
Yes, I haven't introduced a training room yet.
Immediately after discharge, I bought a house, and at that time I built a training room in the garden.
A concrete foundation was laid for soundproofing and vibration control, and the same insulation and outer walls as the main building were used, and a miniature version of the main building was designed.

The size is 4.5 tatami mats(7.3m2).
Bike training equipment and a treadmill fit into this training room.

It is an image that has appeared many times ↓

If you bring your bike into the main building, you will never find sand in it, black oil on the curtains, and no children getting up if you are doing ZWIFT in the morning.

In this training room,I train while communicating with athletes around the world.
If you are interested in creating a training room, please refer to it.

Ride On !!