ZWIFT-Triathlon Blog

ZWIFT Japan Group Ride LeaderのIWABUCHIです。インドアトレーニングアプリ・ZWIFTを通して、世界戦を目指すトライアスロン・ZWIFTを基本としたブログです。

寒さ対策-Ironman NewZealand‼️

にほんブログ村 その他スポーツブログ トライアスロンへ
にほんブログ村 自転車ブログへ

今回は寒さ対策について記載します。

ニュージーランドは南半球に位置しており、もうすぐ秋になります。
そのため、朝晩は冷え込み、日中はレース当日でも最高で23〜24℃程度でした。
23℃の気温の中、風が吹くと意外と寒く感じます。私は、寒いのが苦手なので、レース中に身体が冷えないようにあるアイテムを用意しました。
それが、こちらの写真です!

これは、厚手のタオルです💡

スイムが終わる頃の気温は10〜12度。この日は曇りでしたので、バイクに出ると肌寒さが体を冷やしていくと思いました。
冷えは私のパフォーマンスを悪くします。
そのため、このタオルを胸とお腹に当たるようにユニフォームの下に挟みました。

ちょっと身体が大きく見えるのはこれのせいかもしれません ^^

このタオルは、バイクパートの最中はずっとドライで、体を暖かくしてくれました。

ランに移る頃には陽が照っており、暑さを感じるようになりました。その際、このタオルに冷たい水を含ませることで、私は冷却効果を得ました。
バイク・ランで大崩れしなかった要因の一つであると思っております👍

ーーーーーーーーーー


This time, I will explain about measures against cold.

New Zealand is located in the southern hemisphere and will soon fall.
As a result, it was cold in the morning and evening, and the maximum temperature was around 23 to 24 ° C even on the race day.
When the wind blows at a temperature of 23 ° C, it feels surprisingly cold. Since I am not good at cold, I prepared some items to keep my body cool during the race.
That is the picture here!

This is a thick towel.

The temperature at the end of the swim was 10-12 degrees. It was cloudy on this day, so I thought that chills would cool my body when I went on Bike.
Cold weather makes my performance worse.
Therefore, I put this towel under the uniform so that it touches my chest and stomach.

It may be because of this that your body looks a little big ^^

This towel was dry all the time during the bike part and kept me warm.

By the time we started the run, the sun was shining and I felt the heat. At that time, I got a cooling effect by soaking cold water in this towel.
I think that it is one of the factors that did not collapse greatly by bike & run.

--------------